Våre medlemsfordeler

ET STORT PROFESJONELT FAGMILJØ

Norges Fotografforbund, NFF, er Norges eldste forbund for yrkesaktive fotografer. Vi er alle typer fotografer, men hovedmengden er portrettfotografer. Totalt er vi ca 400 aktive medlemmer. Forbundet er inndelt i ti laug, fordelt over hele landet. Som medlem av NFF er man også medlem av sitt lokale laug.

MØTER OG KURS, OPPLÆRING OG INSPIRASJON

Laugene arrangerer seminarer, workshop, kurs og sosiale treff hos kollegaer, ofte i samarbeid med leverandører.

DELTAKELSE PÅ LANDS– OG VINTERMØTER

Landsmøter og ”vintermøter” arrangeres annethvert år, og deltakeravgiften for medlemmer er subsidiert. Møtene er åpne også for andre fotografer.

NFF LANDSKONKURRANSEN

Landskonkurransen arrangeres hvert år. Konkurransen er åpen for alle fotografer, men med sterkt reduserte priser for våre medlemmer. Denne markedsføres bredt og gir god pressedekning for de som premieres.

BLADET FOTOGRAFI

Som medlem får du gratis abonnement på bladet Fotografi til en verdi av 580 kroner. Bladet inneholder egne sider redigert av Norges Fotografforbund.

FOTOGRAFIENS HUS

NFFs administrasjon holder til i Fotografiens Hus, Rådhusgaten 20 i Oslo. Her finner du vår egen daglig leder, Terje Lie Olsen. Fotografiens Hus har eget galleri, samt et møterom for opp til 20 personer. Dette er et samlingssted for fotografer, fotograforganisasjoner og leverandører. Her er du hjertelig velkommen når du er i Oslo. Vårt bibliotek med tidsskrift og bøker står til din disposisjon og vi serverer deg gjerne en kopp kaffe.

Administrasjonen og galleriet er åpent tirsdag – fredag fra klokken 10:00 til 16:00. I tillegg er galleriet åpent lørdag og søndag fra kl 12:00 til 16:00.

Mer informasjon finner du på galleriets egen webside: fotografiens-hus.no

MIN SIDE

Åpent kun for medlemmene og inneholder blant annet:

• Forslag til arbeidsavtale
  • Forslag til arbeidsreglement
  • Forslag til avtale om portrettfotografering
  • Forslag til avtale om fotograferingsoppdrag

I tillegg finnes det et logoarkiv til bruk på web eller trykk.

OFS, OPPLÆRINGSKONTORET FOR FOTOSTUDIER

Norges Fotografforbund samarbeider tett med OFS, som leier kontorplass i Fotografiens Hus. OFS tilbyr et gjennomarbeidet system for fagopplæring av lærlinger og er godkjent i sju fylker. Målet er å bli landsdekkende. Perfekt for bedrifter som ønsker å ta inn lærling, men vil ha hjelp til å gjennomføre opplæringen.

JURIDISK HJELP

Advokat Trude Mohn King er Norges Fotografforbunds advokat. I samarbeid med henne tilbys medlemmene juridisk hjelp blant annet angående rettigheter og avtaler. Gratis 5-minutters konsultasjon pr telefon.

RABATT PÅ REGNSKAPSPROGRAM

Som NFF-medlem får du 15% rabatt på Fiken regnskapsprogram.

AVTALE MED INKASSOBYRÅ

Medlemmer får en gunstig avtale med Kreditorforeningen på inkassooppdrag.

NHO HANDEL

NFF samarbeider med NHO Handel om Faglig Råd Medier og Kommunikasjon, hvor vi har et fast styremedlem med vararepresentant.

En del av våre medlemmer velger også å være medlem i NHO Handel.

På Facebook har vi både åpent og lukket forum for medlemmer. I lukket forum kan man åpent diskutere løsninger på våre daglige utfordringer.

TELEFONAVTALE MED PHONERO

Gunstig avtale med Phonero på mobiltelefoni.

FJORDKRAFT

Enkel og billig strømavtale for din bedrift Tilbud