Premieutdeling Landskonkurransen 2020

Foto: Trine Bjervig, Årets fotograf NFF 2019

Fredag 12. juni kl. 20 er ventetiden over og vinnerne i årets Landskonkurranse skal kåres. Vi ønsker velkommen til digital premieutdeling!

På slutten av fjoråret inviterte Norges Fotografforbund alle NFFs medlemmer og andre yrkesutøvende fotografer, studenter og lærlinger i fotofaget til å delta i Landskonkurransen 2020. Nå skal endelig resultatene presenteres. Fredag 12. juni kl. 20 ønsker vi velkommen til digital premieutdeling på vår Vimeokanal.

Selv om vi ikke kan møtes fysisk akkurat denne gangen, så ønsker vi likevel å kunne samles for å oppleve premieutdelingen. Samtidig med premieutdelingen, inviterer vi derfor alle til å være med å feire «live» via Zoom. Vi oppfordrer så mange som mulig til å delta her, så vi får feire litt sammen, selv om de varme klemmene uteblir i år. Nettmøtet på Zoom blir aktivt fra kl. 19.30. Her er linken

Fotografen med den høyeste sammenlagte poengsummen for sine 4 høyest premierte bilder, blir kåret til Årets fotograf NFF 2020 og vinner Daguerreprisen, 10.000 kroner, gavekort og et napp i NFF’s vandrepremie. 1., 2. og 3. plass sammenlagt i konkurransen vil motta et trofè for sin plassering. Det vil også Årets student/lærling få + alle de 10 kategorivinnerene.

I år vil vinnerne få tilgang til diplom og medaljer (emblem) digitalt. Slik vil de ha mulighet til å printe diplomet og merke sine fotografier med spesialdesignede medaljeemblem, rett etter utdelingen, og slik kunne spre det glade budskap asap. Ferdig printede diplomer vil kun bli sendt fra oss, om man gir tilbakemelding til administrasjonen om at man ønsker det. Det vil komme et skjema for bestilling av dette i etterkant av utdelingen.

Tidligere i år samlet vi vår eminente internasjonale jury i lokalene til Foto.no på Barcode i Oslo, for å kåre årets vinnere i konkurransen. Juryen jobbet intensivt over 3 lange dager. Det vil publisert opptak av juryeringen i etterkant av premieutdelingen. Så følg med, kanskje er her noen gode tips å ta med inn i arbeidet mot neste års Landskonkurranse 😉

Vinnerbildene publiseres i etterkant på konkurransens egen nettside