Foto: Anna Maria Solum

Fra 1. mai er Linda Dyrnes Norges Fotografforbunds nye daglige leder

Fra 1. mai 2023 er Linda Dyrnes Norges Fotografforbunds nye daglige leder.

Linda Dyrnes kommer til Norges Fotografforbund med lang erfaring og gode skussmål fra stilling som daglig leder i interesseorganisasjonen FolkOrg, der hun siden 2010 har arbeidet for folkemusikere og -dansere sine vilkår i Norge.

Fra tidligere av har hun bakgrunn som kultursjef og kinosjef i Eidsberg kommune. I retning av det visuelle fagfeltet har hun hovedfag i medievitenskap fra Universitetet i Bergen, med fordypning i visuell kommunikasjon og etikk ved manipulasjon av digitale bilder.

– Linda har mange kvaliteter som vi i styret forventer å få god nytte av fremover. NFF er kommet halvveis i fireårsstrategien som ble laget sammen med Heidi og selv om mye godt allerede er gjort, er det mye å ta tak i for Linda når hun tar over, sier styreleder Jon Terje Fossland.

– Det føles som å komme hjem å nå skulle få lov til å jobbe med dette fagfeltet. Jeg gleder meg til å bli kjent med medlemmene, være med å løfte fotografenes og fotografiets kår og fortsette det gode arbeidet som min forgjenger og styret har gjort, sier Linda Dyrnes.

Velkommen til oss Linda!

Les andre aktuelle saker