Webinar: Sosiale medier for fotografer

Foto: Morten Obbink/Fredrikstad Foto

Norges Fotografforbund inviterer til gratis webinar om sosiale medier for fotografer, mandag 21. desember. Webinaret er med Liv-Runi Antonsen og er kun for medlemmer.

«Hjelp! Jeg vet jeg bør være på sosiale medier, men jeg synes det tar for mye tid/blir litt overveldende/er vanskelig å komme opp med innhold.»

Liv-Runi Antonsen har hørt alle varianter av forklaringer. Ja, det er mye å forholde seg til med sosiale medier som er i konstant endring. Spesielt når du helst vil bruke tiden din på det du er god på, og det du ser du tjener penger på her og nå. Men sosiale medier har også et enormt potensiale til å markedsføre deg og dine tjenester slik at du får flere kunder inn døra. Derfor er det så viktig å bruke tiden sin strategisk!

Er det Instagram som er den viktigste kanalen for fotografer om dagen? Hva med Snapchat eller TikTok? Hvilke endringer har skjedd i det siste som vi fotografer kan utnytte oss av? Vi prøver å klemme så mye relevant info inn på en time som vi får til. Her blir det ikke noe snikksnakk, vi går rett på det som er relevant. Det blir anledning til å spørre på slutten av timen dersom man har konkrete spørsmål.

Dette gratis webinaret er en medlemsfordel i NFF, og det vil derfor kun være anledning for medlemmer av NFF å delta. Har man ikke mulighet til å delta på tidspunktet oppgitt, så vil timen tas opp og gjøres tilgjengelig for alle medlemmer i 10 dager etterpå.

Webinaret arrangeres mandag 21. desember kl. 9–10. Linken finner du i nyhetsbrev og våre interne kanaler.

Liv-Runi Antonsen. Foto: Morten Obbink/Fredrikstad Foto

Liv-Runi Antonsen driver firmaet Digitale Historier hvor hun til daglig jobber med digital strategi for både små og store bedrifter, historiefortelling, innholdsproduksjon og foto. Liv-Runi har 13 års erfaring med strategisk arbeid innen sosiale medier og har jobbet med merkevarer som blant annet Oslo Lufthavn/Avinor, British Airways, Panasonic, Eidsiva Bredbånd, Lillehammer kommune og NORAD for å nevne noen. Liv-Runi brenner for å fortelle de gode historiene, og hun er tydelig på at alle har en god historie, det handler bare om å finne den!

Liv-Runi har et sterkt engasjement for fotobransjen, og for at faget skal løftes opp og frem. Derfor er hun både oldermann i Østfold Fotograflaug og sitter i styret hos Opplæringskontoret for Fotostudier.