Foto: Magne Vadem

FOKUS 2024: Jens Haugen – Kunsten, fotografiet, og livet med oppturer og nedturer

Jens Haugen er fotograf, regissør, kreativ leder og partner i ANTI Hamar. Han har gjort seg bemerket i kommunikasjonsbransjen gjennom mange år, og er Norges eneste fotograf som har vunnet tittelen «Årets Fotograf» i Landskonkurransen fire år på rad.

Skroll ned for å lese mer!

Morten Løberg, i bladet Fotografi, uttrykte i 2013 at – det er en sjelden bedrift å dominere en prestisjefylt fotokonkurranse slik Haugen har gjort, både i Norge og internasjonalt.

Jens Haugens karriere inkluderer samarbeid med flere ledende reklamebyråer i Norge, og regi på mange kjente reklamefilmer. Han har blant annet jobbet med Alan Walker, Petter Stordalen, Hennig Olsen, Ole Einar Bjørndalen, Odd Magnus Wilhelmsson og Coca-Cola. Nylig var han fotograf og regissør for den nye bilmerkevaren VOYHA FREE, hvor han samarbeidet med artisten AURORA. Reklamefilmen vant bronse i en stor internasjonal konkurranse.

Med bruk av ny teknologi har reklamebransjen trådt inn i en ny æra. Hvordan vil dette påvirke fotografiets rolle? Jens Haugen vil dele sin innsikt om hvordan man best kan markedsføre seg overfor dagens reklamebyråer. Med fem års erfaring som kreativ leder hos ANTI, et av Norges fremste reklamebyråer, har Haugen mye kunnskap å tilby. I løpet av det siste året har han arbeidet med internasjonale kunder, og vil dele sine erfaringer om hvordan det er å jobbe i det nåværende globale markedet.

Jens er en ettertraktet foredragsholder på internasjonalt plan og har vært jurymedlem i flere prestisjetunge konkurranser. Han garanterer et foredrag som vil være både ærlig og informativt – helt uten filter – det er bare å glede seg!

«Det handler om å se detaljer»

Se mer på hans hjemmeside

Foto: Jens Haugen