Foto: Alias Studiot

FOKUS 2024: Antti Karppinenen – KI – Kunstig intelligens

Karppinen er en internasjonalt anerkjent fotograf, digital kunstner, retoucher og foredragsholder fra Finland.

På FOKUS 2024 skal han snakke om kunstig intelligens.

Skroll ned for å lese mer!

Han har hevdet seg i toppen i FEP (Federation of European Photographers) og WPC (World Photographic Cup) i mange år, og i 2021 ble han European Professional Photographer of the Year. Selv omtaler han seg som en del av “den nye generasjonen av billedkunstnere som anser at alt er mulig”. Karppinen ser på alle bilder som unike prosjekter, og har de siste årene ligget langt fremme når det kommer til bruk av KI (kunstig intelligens eller AI (artificial intelligence)

I Ålesund vil han holde et foredrag om sin reise i denne spennende utviklingen og vise oss mulighetene KI gir oss innenfor fotografi. Han vil demonstrere forskjellige KI-verktøy og gi oss tips for å få disse inn i vårt arbeid. Ta gjerne med deg en laptop, så du kan prøve deg frem mens han står på scenen. Dette vil du ikke gå glipp av!

“I am a photographer & visual artist because I want to create something special, something people can relate and feel. Telling stories visually is my strength. In the digital era, the most impressive stories will be told in pictures.”

Fordraget på FOKUS 2024 vil bli holdt på engelsk.

Les mer på hans egen hjemmeside

Bilde: Antti Karppinen ved bruk av KI