FOKUS 2023: Jeanette Larsen og Cecilie Hatløy

Under FOKUS 2023 vil fotografene Jeanette Larsen og Cecilie Hatløy holde presentasjon om egne prosjekter, utvikling og konkurransevirksomhet med Federation of European Photographers.

Jeanette Larsen – fotograf og foredragsholder

©Jeanette Larsen

«Jeg elsker fotografi av alle slag, og mest av alt portretter. For meg er det et godt portrett når det forteller noe som er sant og ekte.»

Jeanette Larsen har fotografert mennesker på fulltid siden 1993 og synes fortsatt det er spennende. Teknologien har selvsagt endret seg enormt på denne tiden, men det betyr ikke så mye for Larsen og hennes type fotografi. Det som betyr noe for henne er menneskene, stemningene, samtalene og at bildene vi lager skal bety noe for noen, lenge.

I alle år hun vært aktivt medlem av Norges Fotografforbund. Larsen er takknemlig for kollegaer og venner hun kan dele erfaringer, oppturer og nedturer med. De siste årene har hun i tillegg hatt stor glede av at kretsen har blitt utvidet med gjengen i Federation of European Photographers.

Cecilie Hatløy – fotograf og foredragsholder

Foto: Cecilie Hatløy

Cecilie Hatløy er lidenskapelig opptatt av å visualisere og formidle budskap og følelser gjennom sine fotografier. Etter 13 år i bransjen og med et mål om både personlig og faglig utvikling, har konkurranser, kvalifiseringer og juryering fått mye fokus.

Sammen med Hatløys flerårige engasjement for Norges Fotografforbund og nå for Federation of European Photographers (FEP) har hun i tillegg hatt fokus på personlige fotografiske prosjekter. Hatløy har klatret hele stigen i kvalifiseringsprogrammet til FEP og var den første i Norge til å kvalifisere seg som QEP og som MasterQEP.

Denne fotografiske reisen har vært svært viktig for hennes nettverksbygging i inn- og utland, og ikke minst for hennes videre utvikling både profesjonelt og personlig.

I Drammen vil hun fortelle mer om veien til sin MasterQEP og sammen med Jeanette Larsen fortelle og vise mer fra fantastiske reiser og opplevelser sammen med inspirerende mennesker i FEP.

Les mer om FOKUS 2023 her