Søknadsfrist: Landskonkurransen 2023

Innleveringsfrist: mandag 23. januar 2023 kl. 23.59.

Landskonkurransen kårer landets beste bilder i en rekke kategorier. I 2023 har du anledning til å utmerke deg innen følgende kategorier: Klassisk portrett, Kreativt portrett, Nyfødt/baby 0-12 mnd, Barn, Bryllup, Familie/gruppe, Kommersielt, Natur, Reportasje, Dyr og Åpen klasse.

I 2023 består Landskonkurransens jury av Jens Eldøy, Björn Persson, Therese Asplund, Jeanette Larsen, Isidor Åstrøm, John Hagby og Marion Haslien.

Deltakeren med flest poeng blir Årets fotograf NFF. Bildet med høyest poengsum i hver kategori, blir kategorivinner. I tillegg deles det ut medaljer som refererer til bildets kvalitetsnivå: gull, sølv, og bronse. De premierte bildene i Landskonkurransen danner grunnlag for utvelgelse til landslaget i fotografi, som deltar i World Photographic Cup, verdensmesterskap i fotografi.

Les mer om hvordan du deltar på Landskonkurransen.no. Som medlem av Norges Fotografforbund får du rabattert deltakeravgift til Landskonkurransen (forutsatt betalt kontingent 2023).

Spørsmål om Landskonkurransen? Ta kontakt med konkurransekomitéen på e-post konkurranse@fotografforbundet.no