Fotofestivalen Oslo Negativ vender tilbake til Nasjonalgalleriet 10.–25. oktober 2026.
Etter fjorårets suksess, med over 10 000 besøkende, utvides festivalområdet i år til over 2000 kvadratmeter. For første gang tas også Nasjonalgalleriets andre etasje og det gamle Munch-rommet i bruk til fotografi.
Årets tema er «Lidenskap / Passion», og publikum kan oppleve utstillinger, foredrag, kurs, mørkerom, fotobokverksted og møter med fotografer, gallerister, fotoskoler og institusjoner fra inn- og utland.
Oslo Negativ arrangeres for sjette gang og har blitt en viktig møteplass for fotografer, fotoentusiaster og alle som er nysgjerrige på fotografi som medium.
Les mer på: www.oslonegativ.no