Regler Landskonkurransen 2017

• Fristen for registrering og innsending av bilder er 27. januar 2017 klokken 23:59.
  • Bilder som ikke følger konkurransens regler vil ikke bli juryert.
  • Betaling gjøres ved registrering. Velg kun faktura hvis du har forhåndsavtale om dette. Dersom du velger faktura, og ikke har en forhåndsavtale vil du bli fakturert et ekstra beløp.
  • Hver fotograf kan delta med inntil 4 bidrag.
  • Bildene må navngis med din unike ID og bildetittel. Eksempel: NFFLK16123-Sommerdag.jpg. Din unike ID får du på e-post etter at du har fylt ut påmeldingsskjemaet og betalt.
  • Alle bidrag må ha en tittel. Tittelen “uten tittel” er ikke tillatt.
  • Alle bilder skal leveres utfallende (uten hvite kanter, stroke e.l.) Bildene skal leveres på JPG-format i Adobe RGB 1998. Størrelse skal være 40 cm den lengste siden ved 300 dpi, som tilsvarer 4724 piksler.
  • Det er deltagers ansvar å innhente tillatelse fra modeller eller andre personer i fotografiene.
  • I kategorien bryllup skal alle bilder være fotografert i forbindelse med et virkelig bryllup på bryllupsdagen.
  • Fotografier som er bygd opp av to eller flere bilder/elementer og hvor det digitale etterarbeidet er en betydelig del av bildets utrykk skal leveres i kategorien Digitalt arbeid.
  • Både fotografering og etterarbeid må være gjort av personen som leverer inn arbeidet.
  • Det er ikke tillatt å delta med bilder fotografert på workshops, kurs, gruppearbeider eller lignende. Dette gjelder for både kursarrangør og deltagere.
  • Innsendte bidrag kan ikke tidligere være premiert i Landskonkurransen.
  • Ved deltagelse samtykker du til at innsendte bidrag kan brukes på Norges Fotografforbunds nettsider, nyhetsbrev, presseomtale av konkurransen og informasjonsmateriell på papir, samt Landskonkurransens utstilling og katalog. Bruken begrenses til inntil 2-to år etter premieutdelingen, bortsett fra galleriene på nettsiden hvor bildene blir liggende som historisk dokumentasjon.
  • Som medlem av Norges Fotografforbund samtykker du til at dine bidrag kan sendes inn til World Photographic Cup på dine vegne.
  • Medlemmer av juryen kan ikke delta.