Array
            [post_date] => 2018-06-20 14:24:16
            [post_date_gmt] => 2018-06-20 12:24:16
            [post_content] => Fotografi 2019

Fotografi 2019 arrangeres 7.–9. april på Union Scene i Drammen. Varmt velkommen til tre inspirerende dager med kollegaer fra hele landet!

Vi inviterer nok en gang til et inspirerende og sosialt arrangement i Drammen. 7.–9. april 2019 fyller vi Union Scene med foredragsholdere fra inn- og utland, det blir premieutdeling for Landskonkurransen og Fotografiprisen, samt World Photograhic Cup som for første gang arrangeres i Norge. Du kan delta på portfoliovurdering og møte leverandører. Og så skal vi selvfølgelig feire vårt 125-årsjubileum!

Under finner du program, påmelding og mer informasjon om foredragsholderne.

Velkommen!

Meld deg på her

Påmelding

Arrangementet foregår på Union Scene og Drammen Teater, med overnatting på Comfort Hotel Union Brygge. Oppdatering 21.2.2019: Comfort Hotel Union Brygge er nå fullbooket. Overnatting tilbys fra nå på Clarion Collection Hotel Tollboden. Hotellpriser Fotografi 2019 Siste frist for bestilling av hotellrom er 20. mars 2019. Arrangementet er åpent for alle, med rabatt på deltakeravgiften for medlemmer av Norges Fotografforbund. Meld deg på her Ved påmelding før 15. januar, får du inntil 500 kroner rabatt.

Foredragsholdere

George Holz

[caption id="attachment_9627" align="alignleft" width="300"] Angelina Jolie fotografert for People Magazine. Foto: George Holz[/caption] George Holz har gjennom flere tiår fotografert noen av Hollywoods største kjendiser, blant annet Angelina Jolie, Jack Nicholson, Brad Pitt, Beyonce og Madonna. Holz jobber som professor II og holder foredrag over hele verden på museer og universiteter. Han er mentor for unge fotografer og fører videre sine fotografiske ambisjoner om å "alltid begynne og slutte med lys" og å "gjøre alt i kamera". På Fotografi 2019 skal George snakke om sin unike måte å se på, sine tanker og sin beslutningsprosess. Les mer her

Ines Thomsen

[caption id="attachment_9531" align="alignnone" width="1600"] Foto: Ines Thomsen[/caption] Ines Thomsen ble født i Linz, Østerrike i 1984. Hun har drevet profesjonelt som fotograf i flere år, på jakt etter unike og spektakulære bilder for sine kunder innenfor reklame, mote og kunst. Karrieren som fotograf ble til av helt personlige årsaker: Ines fikk en svulstdiagnose i en alder av 23 år. Den daværende flyvertinnen bestemte seg for å gi livet en ny mening og bare gjøre ting som ville gi henne glede. Etter at hun ble frisk, begynte hun på Prager fotoskole og deltok på en rekke internasjonale workshops. Siden da har hun jobbet som fotograf. Les mer her

Isidor Åstrøm

[caption id="attachment_9529" align="alignnone" width="1920"] Foto: Studio Isidor[/caption] Isidor Åstrøm (f: 1966) begynte som fotoassistent høsten 1983. Han har i en årrekke vært en av de ledende norske reklamefotografene. Fagkunnskap og teknisk spissfindighet har gjort at han jobber med mange av de største annonsørene. Fotografer har de siste årene fått økt etterspørsel etter levende bilder. Grensene mellom stillbilder og film viskes ut, og fotografer bør kunne bygge videre på sin kompetanse for å møte denne etterspørselen. Isidor vil holde en innføring i hvordan du kan mestre denne overgangen. Les mer her

Joshua D'hondt

[caption id="attachment_9554" align="alignnone" width="1600"]Foto: Joshua D'hondt Foto: Joshua D'hondt[/caption] Joshua D'hondt (f. 1980, Belgia) er en frilans dokumentarfotograf som spesialiserer seg innen familie- og  bryllupsfotografi. Hun har vunnet mange priser for denne dokumentariske tilnærmingen til barne- og bryllupsfotografi, og har holdt foredrag om dette over hele verden. Hun holder også kurs for fotografer. Les mer her
[caption id="attachment_9569" align="alignnone" width="1500"]Orphan's Odyssey. Foto: Ben Shirk Orphan's Odyssey. Foto: Ben Shirk[/caption] Ben Shirk er en internasjonalt premiert profesjonell fotograf. I oppveksten i en tømmerhytte nær et landbrukssamfunn i Iowa, USA brukte han dagene på å utforske skogen, svømme i elver og utvikle fantasien. I dag er hans slående fotografier kjent over hele verden for sin kreativitet og dybde. Les mer her

Cristiano Ostinelli

Foto: Cristiano Ostinelli Italienskfødte Cristiano Ostinelli startet sin fotografkarriere i 1995 som reportasjefotograf og skapte seg et navn i flere internasjonale konkurranser. Senere har han fotografert prestisjefulle bryllup over hele verden - i Europa, USA, Russland, India, Kambodsja, Vietnam, Hong Kong og De forente arabiske emirater, alltid med sin spontane, kreative og meget raffinerte stil. Les mer her

Torbjørn Tandberg

[caption id="attachment_9486" align="alignnone" width="1920"]Torbjørn Tandberg Foto: Torbjørn Tandberg[/caption] Torbjørn Tandberg er en kjent fotograf i Drammen og driver firmaet TTfoto. Han har mange fasetter og fanger verden på uslåelig vis. Han er en mester til å kombinere lys, utsnitt, farger, dybde, humor og atmosfære. Les mer her

Jon Morten Melhus

[caption id="attachment_9508" align="alignnone" width="1600"]Foto: Raymond Mosken Foto: Raymond Mosken[/caption] Å være fotograf kan iblant være et strevsomt yrke. Derfor vil Jon Morten Melhus fortelle oss hvordan vi kan skape mer humor og begeistring i jobben vår. Han viser med betydelig glimt i øyet hvordan mer entusiasme og engasjement i arbeidshverdagen vår vil gi økt trivsel, mer fornøyde kunder og bedre resultater. Jon Morten er utdannet siviløkonom fra NHH med bred ledererfaring, han har jobbet som entertainer/standupkomiker og har også hatt separatutstilling som fotograf. Les mer her

Portfoliovurdering

Begge foto: Ragne Sigmond Mange av deltagerne i Landskonkurransen ønsker tilbakemeldinger på sitt arbeid fra juryen. Slik juryeringen foregår i dag, så er det dessverre ikke mulig å følge juryeringen live, men vi håper at dette tilbudet vil være med på å gi mange flere anledning til å få direkte tilbakemeldinger på sitt arbeid, og at dere benytter dere av denne gode muligheten til akkurat det. Du trenger ikke å ha deltatt på årets LK for å kunne delta på denne portfoliovurderingen, den er åpen for alle! Les mer her

Sofaprat med Guro og Mona

[caption id="attachment_9690" align="alignnone" width="1600"] Guro Skjelderup og Mona Moe Machava. Foto: Siw Nakken[/caption] Fotografi 2019 avsluttes med sofaprat med Guro Skjelderup og Mona Moe Machava. Les mer her [post_title] => Fotografi 2019 [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => fotografi-2019 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-04-04 11:57:09 [post_modified_gmt] => 2019-04-04 09:57:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=8976 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1554595200 [end_date] => 1554768000 [recurring] => [start] => 1554595200 ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 10230 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-03-27 14:50:09 [post_date_gmt] => 2019-03-27 13:50:09 [post_content] => Vinnerbildene i World Photographic Cup 2019 stilles ut på Fotografiens Hus. World Photographic Cup er en konkurranse som ble grunnlagt i 2013 som et samarbeid mellom Federation of European Photographers (FEP) og Professional Photographers of America (PPA). I olympisk ånd konkurrerer nasjonale lag fra hele verden mot hverandre, hvor hvert lag består av utvalgte fotografer fra samme land. Ansvaret for å sette sammen lagene ligger hos hvert lands største fotograforganisasjon. Norge har deltatt med lag hvert år siden starten, valgt ut av Norges Fotografforbund. Premieutdelingen arrangeres på forskjellig sted rundt i verden hvert år, sist i Sydney, Australia. Denne gangen finner den sted i Drammen 8. april, i forbindelse med arrangementet Fotografi 2019, som er i regi av Norges Fotografforbund. Utstillingen består av vinnerbildene i konkurransens seks kategorier: Commercial, Illustration/Digital Art, Portrait, Wedding, Nature (Landscape/Wildlife), Reportage/Photojournalism. Totalt 18 fotografier i stort format fra de noen av de fremste fotografene i verden. Utstillingen åpner på Fotografiens Hus tirsdag 9. april kl. 19 og varer frem til 5. mai. Les mer om WPC på deres nettsider: worldphotographiccup.org [post_title] => Utstilling: World Photographic Cup 2019 [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => utstilling-world-photographic-cup-2019 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-03-27 14:51:14 [post_modified_gmt] => 2019-03-27 13:51:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10230 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1554768000 [end_date] => 1557014400 [recurring] => [start] => 1554768000 ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 10458 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-04-25 11:11:44 [post_date_gmt] => 2019-04-25 09:11:44 [post_content] => [caption id="attachment_1420" align="alignnone" width="1600"]Gry Kristiansdatter Lilleng Foto: Gry Kristiansdatter Lilleng[/caption] Gry Kristiansdatter Lilleng viser gjennom en serie bilder livet til hennes ektemann Arne, som gjennomgår et forløp med sykdommen ALS. Bildene viser hans liv fra han fikk diagnosen og til etter døden har inntruffet. Utstillingen vises på Fotografiens Hus 9. mai–2.juni. Diagnosen ALS (Amyotrofisk Lateral Sklerose) er en sykdom som fører til muskelsvinn. Pasienter med denne diagnosen har en gjennomsnittslevetid på ca 2-5 år. Det finnes ingen kur for denne sykdommen, det finnes kun hjelpemidler. Arne var diagnostisert med en rask progredierende variant. Da Arne fikk diagnosen ALS, ønsket han at Gry skulle fotografere hans liv til etter han var gått bort. Han ville dele sin historie med allmenhenten gjennom en utstilling. Målet med prosjektet er å berøre noe i enkeltmennesket. Det er ei viktig historie som fortelles gjennom et sykdomsforløp som pågår til etter døden har inntruffet. Noe av hensikten har vært å vise at det er mulig å ha god livskvalitet tross det åpenbart er et begrenset liv vi ser. Ved å la seg berøre av et liv som gradvis dør, åpnes det opp for eksistensielle spørsmål. Refleksjoner rundt temaet liv og død som bildene viser, kan bidra til at vårt verdigrunnlag utvides med nye perspektiver på vårt fokus på hva som er et godt liv. I tillegg kan det minne oss om at døden kommer til ethvert menneske og måten vi møter det på kan være avgjørende for opplevelsen av vår livskvalitet. Bildene viser en serie tatt i kronologisk rekkefølge. De viser ulike situasjoner som hverdagsaktiviteter, stillbilder og ubehagelige situasjoner. Sort-hvitt bilder med harde kontraster er valgt som et virkemiddel for å understreke det dramatiske ved å leve med en slik alvorlig diagnose. Fotoreportasjen er tatt i perioden juni 2016 - februar 2018. Les mer på Fotografiens Hus sine nettsider [post_title] => Utstilling: Siste etappe av Gry Kristiansdatter Lilleng [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => utstilling-siste-etappe-av-gry-kristiansdatter-lilleng [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-04-25 11:11:44 [post_modified_gmt] => 2019-04-25 09:11:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10458 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1557360000 [end_date] => 1559433600 [recurring] => [start] => 1557360000 ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 10518 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-05-14 10:48:54 [post_date_gmt] => 2019-05-14 08:48:54 [post_content] => Laugsmøte mandag 20. mai kl. 18.00 Sted: Allkopi, Sandnes, adr. Luramyrvegen 75, Sandnes. Allkopi produserer: Print, Plott, Kopi og trykk. Vi får en omvisning og innføring i hva de driver med. (Allkopi ligger i krysset/rundkjøringen gamle riksv.44, hvor du svinger inn til høgre til Ikea dersom du kommer fra Stavanger). Ligger mellom Ikea og Plantasjen, du kjører inn v/ Hødnebø. Medlemmene kan komme med innspill dersom de etter besøket vil gå ut å spise. Påmelding innen 18 mai til: thor@fotograf-espeland.no [post_title] => Rogaland Fotograflaug: Laugsmøte hos Allkopi [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rogaland-fotograflaug-laugsmote-hos-allkopi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-05-14 10:49:31 [post_modified_gmt] => 2019-05-14 08:49:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10518 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1558310400 [end_date] => 1558310400 [recurring] => [start] => 1558310400 ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 10460 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-05-03 09:35:50 [post_date_gmt] => 2019-05-03 07:35:50 [post_content] => [caption id="attachment_10439" align="alignnone" width="2048"] Foto: Gry Kristiansdatter Lilleng[/caption] I forbindelse med utstillingen "Siste etappe" inviterer Fotografiens Hus og Oslo Fotograflaug til foredrag. Gry Kristiansdatter Lilleng forteller om arbeidet med prosjektet og livet som pårørende. "Livet har tatt en vending og jeg har startet min siste etappe på livets vei." Dette skrev Arne Hermann Lilleng på Facebook, da han hadde fått diagnosen ALS i juni 2016. Til kona Gry Kristiansdatter Lilleng sa han "Jeg vil at du fotograferer dette sykdomsforløpet mitt, hele veien til etter at jeg er død. Jeg vil at du lager en utstilling." Sykdommen, som var raskt progredierende, fortonet seg som en svært krevende tid for ekteparet. Tross dette, stod Arne fast ved sitt siste ønske. Da Arne i februar 2018, valgte å avslutte sin respiratorbehandling for å dø, var det i full visshet om at kona kom til å formidle hans liv, gjennom bilder og ord. Prosjektet "Siste etappe" har nå blitt realisert og vises på Fotografiens Hus 9. mai–2. juni. I foredraget skal Gry snakke om hvordan det var for å få en slik diagnose i livet deres. Hvilke valg de gjorde i starten og hva som gjorde at de stod fast ved dette helt til slutten. Hun skal snakke om sine ulike roller i prosessen, samt hvilken plass fotograferingen hadde etterhvert som sykdomsforløpet ble mer og mer krevende. Hun kommer også inn på nøkkelpersoner som gjorde at de kunne bevare ekteskapet helt til slutten. Verdighet er et viktig stikkord i hele prosessen, både i sykdomsforløpet samt i fotograferingen. Velkommen! [post_title] => Foredrag med Gry Kristiansdatter Lilleng [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => foredrag-med-gry-kristiansdatter-lilleng [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-05-03 09:35:50 [post_modified_gmt] => 2019-05-03 07:35:50 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10460 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1558483200 [end_date] => 1558483200 [recurring] => [start] => 1558483200 ) [5] => WP_Post Object ( [ID] => 10531 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-05-15 15:09:45 [post_date_gmt] => 2019-05-15 13:09:45 [post_content] =>
Velkommen til årets sommerfest! Det vil bli premieutdeling og kåring av Årets fotograf. Det blir rekefest og servert velkomstdrikk. De som ikke kan spise reker må ta med egen mat. Egenandel for mat er 200,- (+20,-billettgebyr) TID: Torsdag 06. juni kl 18.00 STED: Nordstrandsfotografene (Ljabruveien 87) Bindende betaling og påmelding innen 31.mai
[post_title] => Oslo Fotograflaug: Sommerfest [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => oslo-fotograflaug-sommerfest [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-05-15 15:10:02 [post_modified_gmt] => 2019-05-15 13:10:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10531 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1559779200 [end_date] => 1559779200 [recurring] => [start] => 1559779200 ) [6] => WP_Post Object ( [ID] => 10536 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-05-22 11:41:48 [post_date_gmt] => 2019-05-22 09:41:48 [post_content] => Andreas Galtung om opphavsrett, Per Rune Grønhovd om GDPR og Nasjonalbibliotekets juridiske rådgiver Mia Sund Aasli forteller om opphavsrett knyttet til historiske foto. Velkommen til et nyttig seminar for fotografer! Foredragene tas opp og kan sees i etterkant av seminaret. Sted: Barcode, Oslo - foto.no sitt auditorium i Dronning Eufemiasgate 16. Tid: 13. Juni kl.10:00 - 14:00. 10:00 - 10:45 Mia Sund Aasli er juridisk rådgiver ved Nasjonalbiblioteket og forteller om vilkår for vern av fotografier, forskjellen mellom fotografisk verk og fotografisk bilde. Retten til eget bilde og grunnleggende om opphavsrett. 10:45 - 11:00 Pause 11:00 - 11:20 Spørsmål fra salen 11:20 - 11:55 Rådgiver og fagansvarlig Per Rune Grønhovd fra TIBE Drammen om GDPR. Når kreves skriftlig samtykke? Eksempler på behandlingsgrunnlag som gjør at en ikke trenger samtykke. Publisering i sosiale medier. 11:55 - 12:10 Pause 12:10 - 12:30 Spørsmålsrunde 12:30 - 13:15 Advokat Andreas Galtung om opphavsrett, fotojussavtaler og kontrakter. Andreas har lang erfaring innen opphavsrett og arbeider med en ny bok om Fotorett som publiseres i 2020. 13:15 - 13:30 Pause 13:30 - 14:00 Spørsmålsrunde Seminaret er åpent for alle. Meld deg på ved å sende e-post til post@mevatne.no Arrangeres av Institusjonsfotografene, Norges Fotografforbund og Fellesorganisasjonen Foto-Norge. Foto.no er medarrangør. [post_title] => Gratis fagseminar om opphavsrett, Åndsverkloven og GDPR [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gratis-fagseminar-om-opphavsrett-andsverkloven-og-gdpr [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-05-31 09:42:04 [post_modified_gmt] => 2019-05-31 07:42:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10536 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1560384000 [end_date] => 1560384000 [recurring] => [start] => 1560384000 ) [7] => WP_Post Object ( [ID] => 10618 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-06-14 12:11:07 [post_date_gmt] => 2019-06-14 10:11:07 [post_content] => [caption id="attachment_10620" align="alignnone" width="1600"]Fra utstillingen Vessels av Christopher Jonassen. Foto: Christine Tolpinrud Fra utstillingen Vessels av Christopher Jonassen. Foto: Christine Tolpinrud[/caption]

Det er nå åpent for søknad om utstilling i Fotografiens Hus våren 2020. Søknadsfrist er 1. september.

Fotografiens Hus viser fotografi innenfor alle sjangre og etterstreber en bredde i utstillingsprogrammet. Galleriet ser etter prosjekter av høy fotografisk kvalitet med en rød tråd eller et tema.

Våren 2020 er det seks ledige utstillingsplasser i Fotografiens Hus. I søknadsskjemaet kan man velge de periodene som passer best, og galleriet vil forsøke å ta hensyn til dette når programmet settes sammen.

Søknadsskjemaet skal inneholde en kort og presis beskrivelse av prosjektet, og et utvalg bilder i jpg-format.

Frist for å søke om utstilling er 1. september 2019. Les mer på nettsidene til Fotografiens Hus

[post_title] => Søk om utstilling på Fotografiens Hus [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sok-om-utstilling-pa-fotografiens-hus [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-06-14 12:11:07 [post_modified_gmt] => 2019-06-14 10:11:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10618 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1560470400 [end_date] => 1567296000 [recurring] => [start] => 1560470400 ) [8] => WP_Post Object ( [ID] => 10761 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-09-12 08:47:32 [post_date_gmt] => 2019-09-12 06:47:32 [post_content] => Husk fristen for å søke støtte fra Norske Fagfotografers Fond: 1. oktober. Holder du på med, eller planlegger du et fotografisk prosjekt som du trenger økonomisk støtte for å gjennomføre? Planlegger du en utstilling eller en bokutgivelse, eller kanskje begge deler? Da kan du søke støtte fra Norske Fagfotografers Fond. Norske Fagfotografers Fond skal ivareta og fordele de midlene som blir tildelt fra Kopinor, hvert år. Det var Norges Fotografforbund ved sekretær, Jac Brun, som forhandlet frem denne avtalen med Kopinor. Midlene skal brukes til å støtte enkeltpersoner med utvikling av fotografiske prosjekter, utstillinger, bokutgivelser etc. Norske Fagfotografers Fond tildeler arbeids- og reisestipend for fagfotografer. Fondet gir støtte til prosjekter til fremme av fotografier brukt som illustrasjoner i bøker og andre former for offentliggjøring, eller støtte av tiltak som fremmer fotografiens stilling i vårt kulturliv. Det ytes også midler til drift av fotograforganisasjoner og Fotografiens Hus i Oslo. Fondet gir også ut Fotografiprisen. Les mer og søk på Fondets egne nettsider: norskefagfotografersfond.no [post_title] => Søk støtte fra fondet [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sok-stotte-fra-fondet [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-09-12 08:47:32 [post_modified_gmt] => 2019-09-12 06:47:32 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10761 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1564617600 [end_date] => 1569888000 [recurring] => 1 [start] => 1564617600 ) [9] => WP_Post Object ( [ID] => 10649 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-08-12 11:13:47 [post_date_gmt] => 2019-08-12 09:13:47 [post_content] => Fotobokfestival Oslo 2019 arrangeres 12.–22. september. Hovedutstillingen i år er Fixed on Reality. Festivalen finner sted på Arbeidersamfunnets plass, i en rekke containere. Her vises utstillinger av Rona Yefman, Aaron Schuman og Rafal Milach. På programmet står også flere artist talks, boklanseringer og presentasjoner. Det vil også være flere satelittutstillinger og eventer på Fotografiens Hus, Fotogalleriet, Oslo Kunstforening, Cyan Studio, Tronsmo og Kulturhuset. På Fotografiens Hus vises utstillingen Den nye byen av Adrian Bugge. Fredag 13. september, i forbindelse med Fotobokfestivalen og Oslo Kulturnatt, blir det senåpent. Kl. 18 blir det et arrangement i utstillingen der forfatter Ole Robert Sunde (som har skrevet et essay i Dagbladet med utgangspunkt i Bugges bilder) deltar i en samtale med forfatter Hans Petter Blad og arkitekt Halvor Weider Ellefsen (som begge har bidratt med tekster i boken). Temaet er Fjordbyen og hvordan den fremstilles i fotografi. Fotobokfestival Oslo 2019 arrangeres av Forbundet Frie Fotografer. www.fotobokfestivaloslo.no/ [post_title] => Fotobokfestival Oslo 2019 [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => fotobokfestival-oslo-2019 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-08-12 11:13:47 [post_modified_gmt] => 2019-08-12 09:13:47 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10649 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1568246400 [end_date] => 1569110400 [recurring] => [start] => 1568246400 ) [10] => WP_Post Object ( [ID] => 10677 [post_author] => 578 [post_date] => 2019-08-02 11:49:05 [post_date_gmt] => 2019-08-02 09:49:05 [post_content] =>
  Oppmøte søndag kl. 12.00 - kaffe og noe å bite i v/ankomst Mandag kl. 13.00 – lunsj og hjemreise Vi kommer tilbake med full oversikt ang. priser og program medio August. Foreløpige foredragsholdere: Mona Moe Machava og Cecilie Hatløy Foreløpige leverandører: Stavanger Foto Datamind (leverandør av Mac) Lundeby Fujifilm v/Tore Rødde Mona Moe Machava er utdannet kunstfotograf fra England, men har jobbet som fotojournalist i Afrika. De siste årene har hun jobbet mest med å fotografere familier og bryllup. I fjor ga hun ut fotobok sammen med det kreative teamet 'DagDrømmerne'. Hun har også bloggen guroogmonings.no sammen med fotograf Guro Skjelderup, hvor de bruker fotografiet og ærlige tekster til å fortelle historier fra hjertet. Cecilie Hatløy startet sin karriere som profesjonell fotograf i 2010. De første årene valgte Cecilie å spesialisere seg innen nyfødt- og babyfotografering, og ble raskt kjent for sine nyfødtbilder og Lykkeliten Studio. I dag fotograferer hun også mye for næringslivet, i tillegg til de private kundene.
[post_title] => Rogaland Fotograflaug: Høstmøte i Flekkefjord [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rogaland-fotograflaug-hostmote-i-flekkefjord [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-08-02 11:49:05 [post_modified_gmt] => 2019-08-02 09:49:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://fotografforbundet.no/?post_type=events&p=10677 [menu_order] => 0 [post_type] => events [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw [start_date] => 1569715200 [end_date] => 1569801600 [recurring] => [start] => 1569715200 ) )