Søk støtte fra fondet

Husk fristen for å søke støtte fra Norske Fagfotografers Fond: 1. oktober.

Holder du på med, eller planlegger du et fotografisk prosjekt som du trenger økonomisk støtte for å gjennomføre? Planlegger du en utstilling eller en bokutgivelse, eller kanskje begge deler? Da kan du søke støtte fra Norske Fagfotografers Fond.

Norske Fagfotografers Fond skal ivareta og fordele de midlene som blir tildelt fra Kopinor, hvert år. Det var Norges Fotografforbund ved sekretær, Jac Brun, som forhandlet frem denne avtalen med Kopinor. Midlene skal brukes til å støtte enkeltpersoner med utvikling av fotografiske prosjekter, utstillinger, bokutgivelser etc. Norske Fagfotografers Fond tildeler arbeids- og reisestipend for fagfotografer. Fondet gir støtte til prosjekter til fremme av fotografier brukt som illustrasjoner i bøker og andre former for offentliggjøring, eller støtte av tiltak som fremmer fotografiens stilling i vårt kulturliv.

Det ytes også midler til drift av fotograforganisasjoner og Fotografiens Hus i Oslo. Fondet gir også ut Fotografiprisen.

Les mer og søk på Fondets egne nettsider: norskefagfotografersfond.no