Landsmøtet 2016

collagelm2016-2

3-6. april inviterer Norges Fotografforbund til Landsmøtet 2016 i Stavanger. Vi kan by på et spennende program med foredragsholdere i verdensklasse, sosialt samvær og faglig påfyll.

Meld deg på her!

Velkommen til Landsmøtet i april!

o_Lars_Jakob_L=F8tvedt-2327
Foto: Lars Jakob Løtvedt

Det er med stor forventning jeg ser frem til det kommende landsmøtet i Stavanger fra 3. til 6. april 2016.

Først og fremst fordi jeg synes at arrangementskomitéen og Rogaland Fotograflaug har gjort en super innsats med å sette sammen et program som favner over interessante tema for et vidt spekter av våre medlemmer – et variert program for både de yngre, de midt imellom og seniorene iblant oss.

Detaljene i programmet fremgår av den videre presentasjonen.

Som en av de første postene i programmet kan vi alle se frem til premieutdelingen fra Norges Fotografforbund sin Landskonkurransen søndag kveld, der dom felles over de innsendte arbeider fra landets fotografer. Virkelig noe å se frem til.

Landsmøteforhandlingene og de øvrige fora som det inviteres til er en del av de «faste postene» som er svært viktige for utviklingen av vårt forbund.

I Stavanger skal vi blant annet stemme over en revidering/vitalisering av lovene våre – takk til lovkomitéen og oldermennene for uvurderlig innsats i dette arbeidet.

Videre synes jeg at vi er kommet godt i gang med prosjekt «la medlemmene kjenne og føle at det er nyttig å være medlem i Norges Fotografforbund», og stemningen blant dere medlemmer synes å være mer positiv enn på lenge – det setter jeg stor pris på.

Vi har nylig inspisert hotellet og fasilitetene som tilbys der, og er blitt mektig imponert over både rom, herunder lysforholdene på baderom, utstilling- og foredragssaler og et kvalitetsbevisst kjøkken – det skal være kjekt å være på landsmøte!

Avslutningsvis er det en ren fornøyelse igjen å ønske hjertelig velkommen til et arrangement med fokus på både formalia, faglig påfyll, utveksling av erfaringer og kunnskap, samt det som vi alltid vet fungerer for oss, den sosiale rammen som vi er så flinke til å fylle.

Jeg gleder meg stort, og ser frem til å se deg i Stavanger i april!

Truls Løtvedt
Leder NFF

Velkommen til Stavanger!

Thor-Espeland-portrett-sh
Thor Egil Espeland

På vegne av Rogaland Fotograflaug ønsker jeg alle landsmøtedeltagere velkommen til Landsmøtet 2016.

Hele lauget i samarbeid med arrangementskomiteen står sammen om det som skal bli tidenes beste landsmøte. Vi vil gjøre vårt beste for at dere skal få et fint og minnerikt opphold, både faglig og sosialt. Det nye av året er at det blir et eget program for veteranene i tillegg til det andre.

Vi ser frem til gode faglige diskusjoner samt å få treffe nye og gamle kollegaer.

Vi gleder oss til fine dager i Stavanger og ser frem til å treffe dere.

HJERTELIG VELKOMMEN TIL LANDSMØTET 2016!

Thor Egil Espeland
Oldermann Rogaland Fotograflaug

Program og informasjon

Program LM2016-ny

Mappevurdering med Vee Speers er gratis og tildeles etter først til mølla-prinsippet, gjennom et eget valg i billettbestillingen. Portfolio/mappevurdering med Vee Speers er kun for NFF-medlemmer som melder seg på med full deltakeravgift. Antallet er 10 deltakere.

MasterClass med Malou Reedorf er kun for NFF-medlemmer som melder seg på med full deltakeravgift. Antallet er 15 deltakere.

Det blir også et eget program for lærlinger. Programmet kan du lese mer om her

Landsmøtet foregår på Clarion Hotel Energy, les mer om hotellet på deres nettside: www.nordicchoicehotels.com/clarion/clarion-hotel-energy/

Meld deg på innen 15. januar og spar inntil 500 kroner! Fra 16. januar øker prisen på deltakeravgiften.

Her kan du se hotellprisene (pdf)

Her kan du se en liste over alle påmeldte(pdf)

Foredragsholdere

Vee Speers

VeeSpeers
Foto: ©Vee Speers

Vee Speers har drevet som fotograf siden 80-tallet, men det var med serien The Birthday Party (2008) at hun slo gjennom for alvor. Portrettene av datteren og hennes lekekamerater iført underlige kostymer, fotografert i øyenhøyde og presentert i en spesiell fargepalett som siden nærmest har blitt Speers’ varemerke, ble gitt ut i bokform, utstilt verden over og gjorde fotografen til et svært kjent navn.

Les mer om Vee Speers

Knut Koivisto

Knut_Koivisto_Portrett
Knut Koivisto

Knut Koivisto er en av Sveriges mest respekterte potrettfotografer. Han fotograferer kjendiser som om de hadde vært helt vanlige mennesker og han fotograferer vanlige mennesker som om de hadde vært kjendiser.

Les mer om Knut Koivisto

Agnete Brun

E3psQ4owW9hDYRgxAbpCIVjrNBzBAQqAizUwOdBiqQY,wlHaUm3hxB7gGS-du4a-kwiwSHQ7DqS9mDiSS88_yzU,ly9unhXSMjeKpw2iIlIydhPWpcJEnP0cQOV6BMwLTDE,w_J6aD07h-x_ZrhAhsABM-jGVoPAmX-tRoIMBpkZfwk
Foto: Selvportrett

Siden starten av Dagbladets Magasinet i 1999, har Agnetes legendariske portretter beveget oss, imponert oss og fascinert oss.

Agnete Brun ble tildelt Fotografiprisen, Norges Fotografforbunds hederspris, i 2001.

Gjennom jobben i Dagbladet Magasinet har hun fotografert det som kan krype og gå i Norges kjendisverden, og da gjerne opp til flere ganger. Hun har fått Åge Hareide til å skrive «heia» i pannen, satt et forstørrelsesglass over munnen til Jan Fredrik Karlsen og hun har fått med seg Erik Bye ned i en mørk kjeller for å sitte på en kasse. Hvordan i all verden får hun til alt dette?

Les mer om Agnete Brun

Morten Krogvold

Foto: Knut Koivisto

Denne mannen trenger vel knapt noen introduksjon!

Morten Krogvold har vært lidenskapelig engasjert i fotografi siden han var ung gutt. Idag er han en av våre fremste fotografer innen portrettfotografi og en ettertraktet foredragsholder og inspirerende kursleder. Morten Krogvold har i en årrekke servert oss fotografier med evne til å berøre, bevege og få oss til å tenke.

Les mer om Morten Krogvold

Malou Reedorf

Malou Redorf
Foto: Malou Reedorf

Malou Reedorf (25) er en ung og spennende dansk fotograf. Hun jobber fra både Danmark og Italia og har kunder fra hele Europa. Til tross for sin unge alder har hun vunnet en rekke titler og utmerkelser. Blant annet ble hun kåret til Årets Fotograf 2015 av Dansk Fotografisk Forening.

I sitt studio nær motehovedstaden Milano og midt i sentrum av Danmark, i Odense, skaper hun eventyr, fantasi og mote.

Les mer om Malou Reedorf

Arne Knudsen

Hva har president Barack Obama, Kong Olav, Utenriksdepartementet, Keiser Akihita i Japan, Norsk Hydro, Nobelkomiteen, Gina Lollobrigida og Dalai Lama felles?

Jo, de er alle fotografert av Arne Knudsen!

I tillegg til å være utøvende fotograf er Arne glødende opptatt av fotografiet og har arbeidet for å løfte forståelsen av fotografiets betydning. Arbeidet har omfattet fotografens rettigheter i lovgivningen, inklusiv oppføring av fotografens og rettighetshaverens navn.

Les mer om Arne Knudsen

Dag Myrestrand

Foto: Bitmap

Dag etablerte i 1997 Bitmap og var blant de første som tok i bruk digitale verktøy innen foto, print og bildebehandling. Firmaet har i dag 11 dyktige medarbeidere i et team som i dag leverer et bredt spekter av tjenester innen foto, film, utsmykning, skilt, scanning, printing, reklamefoto, industri- og offshorefoto, studiofotografering, flyfoto, messesystemer og storprint.

Les mer om Dag Myrestrand

Meld deg på her!