Beate Willumsen: Inside Out

Foto: Beate Willumsen

I februar stiller Beate Willumsen ut på Fotografiens Hus. Utstillingen Inside Out handler om de vanskelige følelsene vi gjerne holder for oss selv.

«I wanted to talk about it. Damn it. I wanted to scream.
I wanted to yell. I wanted to shout about it.
But all I could was whisper «I’m fine.»»
– ukjent

Prosjektet “INSIDE OUT” er en selvportrettserie som handler om de følelsene som rir oss fra tid til annen gjennom livet. De vonde, vanskelige og ubehagelige følelsene vi undertrykker og holder for oss selv i stor grad. Følelser det er vanskelig å snakke om, eller vise – som gjør at vi beskytter oss ved å bære en maske for omverdenen. “INSIDE OUT” ble til i forbindelse med et brudd i et langvarig forhold ved årsskiftet 2016/2017.

Utstillingen åpner torsdag 1. februar kl. 18.

Om fotografen

Beate Willumsen, født 1970, bosatt i Bærum utenfor Oslo. Selvlært og jobber fulltid som portrettfotograf i eget firma, med hovedfokus på konfirmanter, familie og barn. Hun jobber i tillegg så ofte hun kan med egne prosjekter.

Beate har mottatt en rekke diplomer og medaljer igjennom Norges Fotografforbunds landskonkurranser, og ble hedret med en Merit award for ett av bildene sine i FEP 2017. Hun har hatt flere utstillinger av malerier og foto på mindre gallerier og kafégallerier i Oslo og Asker. Dette er hennes første utstilling med kun foto.

Les mer på fotografiens-hus.no