NFF inviterer til foredrag av matfotograf Synøve Dreyer under Nordic Light

Foto: Synøve Dreyer

Nordic Light Festival i Kristiansund nærmer seg, og i anledning fotofestivalen inviterer NFF til foredrag med matfotograf Synøve Dreyer fredag den 29. oktober kl. 12.

Foredraget er åpent for alle våre medlemmer og deltakere under Nordic Light og finner sted i Kristiansund Kunstforening.

Synøve Dreyer har siden 1997 spesialisert seg på matfotografi, og har arbeidet med kunder som Toro, Tine, Orkla og MatPrat. Dreyer har fotografert til emballasje, reklamekampanjer og nettsider. I tillegg har hun produsert 15 kokebøker og bidratt til flere reportasjer i magasiner og ukepresse.

Under foredraget vil vi blant annet få innsikt i hverdagen til en profesjonell matfotograf, hva som skal til for å lykkes – og hvorfor det er så gøy. Dreyer vil dele egenopplevde historier, blemmer og lærdommer. Hensikten er å skape engasjement rundt en spennende og – for mange – ukjent del av fotograffaget.

Vi gleder oss til foredraget, og minner om at det fremdeles er mulig å melde seg på Nordic Light Festival på deres nettside.