Landslaget i fotografi 2019

Årets bilde – bryllup 2018. Foto: Richard K. Johansen

Det norske landslaget i fotografi som skal delta i World Photographic Cup 2019 er offentliggjort. Se hvem som er med her!

Hvert år velger vi ut et landslag med fotografer og bilder som skal representere Norge i World Photographic Cup – verdensmesterskapet i fotografi. Nå er juryeringen over, og vi kan derfor avsløre hvem som er med på årets lag. Bildene er valgt ut blant premierte bidrag fra Landskonkurransen 2018.

Årets landslag består av Kristoffer Wittrup, Arne Beck, Lars Martin Bøe, André Tomas Ormset-Paredes, Raymond Engmark, Terese Samuelsen, Søren Sviland, Anne Helene Gjelstad, Arnfinn Johnsen, Cecilie Hatløy, Maren Therese Forsbakk, Jan Nordtveit, Michal Tomaszewicz, Richard K. Johansen, Elin Iversen og Karoline O.A. Pettersen.

Se alle bildene i videoen under.

Totalt deltar 32 land denne gangen, noe som er rekord for konkurransen som ble etablert i 2013. Vi har deltatt med et landslag i hver utgave med foreløpig topplassering i 2017, da vi endte på en fjerdeplass sammenlagt.

Finalistene blir annonsert 21. januar 2019 under Imaging USA. Premieutdelingen foregår på Norges Fotografforbunds arrangement Fotografi 2019 i Drammen 8. april. Vinnerbildene stilles ut på Fotografiens Hus i Oslo i april.

Les mer om konkurransen på www.worldphotographiccup.org