Fotografi 2019: Sofaprat med Guro og Mona

Guro Skjelderup og Mona Moe Machava. Foto: Siw Nakken

Fotografi 2019 avsluttes med sofaprat med Guro Skjelderup og Mona Moe Machava.

Mona Moe Machava

Er utdannet kunstfotograf (fra England/Tsjekkia og Sør Afrika) men har jobbet som fotojournalist i Afrika i flere år (for blant annet The Daily Telegraph, The Guardian og FN)

Hun elsker Afrikanske rytmer, gamle mennesker som forteller historier med lange pauser, latter og gråt, alt som er litt for ekte eller bare som en drøm. Hun er også brennende engasjert i at vi må ta vare på jorda vår og tenker at vi alle har et ansvar for å gjøre verden til et best mulig sted for flest mulig. Hun gir 10% av alle sine inntekter til organisasjonen Leger Uten Grenser.

Guro Skjelderup

Hun er utdannet adjunkt og spesialpedagog og har en fotoutdannelse fra Bilder Nordic School of Photography.

Hun fotograferer mennesker. Stemninger. Kjærlighet. For henne er det ikke en studie i hvor mange duppedingser hun kan putte babyen oppi, heller ikke hvor mange krumspring et brudepar rekker mellom vielse og middag. Hun forsøker å være et speil på virkeligheten, sånn at de hun fotograferer for alltid husker øyeblikket akkurat som det var – ekte, naturlig og ærlig.

Fotografi 2019 arrangeres 7.–9. april 2019 på Union Scene i Drammen. Mer informasjon og påmelding her: fotografforbundet.no/hendelse/fotografi-2019/