Fotografi 2019: Portfoliovurdering

Begge foto: Ragne Sigmond

Det er en stor glede å informere om at vi gjentar suksessen med portfoliovurderinger fra Landsmøtet på Hell!

Vi vil også på Fotografi 2019 i Drammen, tilby våre deltagere portfoliovurdering eller kall det om du vil, 1 til 1 mentoring.

Vi er så heldige at vi har fått med oss Ragne Sigmond og Gunner Byskov, begge lærere ved Medieskolerne i Viborg Danmark, som våre dyktige mentorer.

Ragne var også med oss under juryering av LK 2018 og portfoliovurderingene på Landsmøtet i April 2018, og Gunner er i år en av årets eminente jurymedlemmer i LK, og i tillegg har Gunner lang erfaring i portfolioveiledning gjennom sitt mangeårige virke ved fotografutdannelsen. Sammen kommer de altså til Drammen for å gi deg råd og veiledning, på det du måtte ønske råd og veiledning på.

Mange av deltagerne i Landskonkurransen ønsker tilbakemeldinger på sitt arbeid fra juryen. Slik juryeringen foregår i dag, så er det dessverre ikke mulig å følge juryeringen live, men vi håper at dette tilbudet vil være med på å gi mange flere anledning til å få direkte tilbakemeldinger på sitt arbeid, og at dere benytter dere av denne gode muligheten til akkurat det.

Du har anledning til å ta med deg en portfolio på inntil 10 bilder, du velger selv om du vil presentere dem digitalt (ta med nettbrett/pc/mac) eller fysisk. Din portfolio kan, men må ikke, inneholde dine konkurransebilder eller kanskje har du potensielle bilder for fremtidige konkurranser? Noen trenger kanskje rett og slett hjelp til å bygge sin portfolio? Da er dette en gylden anledning, til å få veiledning til akkurat det. Ønsker du tilbakemelding på din hjemmeside, så er det også fullt mulig! Du trenger ikke forberede mye, bare ta med deg et nettbrett/pc/mac, og vis frem det du har, be om råd mtp endringer/forbedringer.

Vi er gode, men har potensiale for å bli enda bedre, og det gjelder like gjerne de erfarne som de ferske fotografene.

Du trenger ikke å ha deltatt på årets LK for å kunne delta på denne portfoliovurderingen, den er åpen for alle!

Etter du har meldt deg på via Hoopla, vil du få tildelt tid (30 min pr fotograf), sammen med enten Ragne eller Gunner. Deltagerne vil bli fordelt mellom mentorene, og du får informasjon om hvilken mentor og tid du er tildelt, så snart påmeldingen er stengt, og vi har klart antall deltagere.

Ingen av tidene krasjer med foredragene på Fotografi 2019. Men vær obs på at portfoliovurderingene starter allerede før selve registreringen på Fotografi starter, så pass på at du er på plass i Drammen i tide. Dette for å sikre at du får fullt utbytte av din deltagelse på Fotografi 2019.

Tidsskjema portfoliovurderinger

Søndag 7. april:

Gunner Byskov: 10 plasser (Kl. 10-17)

Ragne Sigmond: 10 plasser (Kl. 10-17)

Mandag 8. april:

Gunner Byskov:  6 plasser (Kl. 09-12)

Ragne Sigmond: 6 plasser (Kl. 09-12)

Fotografi 2019 arrangeres 7.–9. april 2019 på Union Scene i Drammen. Mer informasjon om arrangementet og påmelding på denne siden: fotografforbundet.no/hendelse/fotografi-2019/