Fotografi 2019: Ines Thomsen

Foto: Ines Thomsen

Hun jakter på de unike og spektakulære bildene og mener alt har sin skjønnhet. Østerrikske Ines Thomsen kommer til Fotografi 2019 i Drammen.

Østerrikske Ines Thomsen ble født i Linz i 1984. Hun har drevet profesjonelt som fotograf i flere år, på jakt etter unike og spektakulære bilder for sine kunder innenfor reklame, mote og kunst.

Det er ikke først og fremst teknikken som er viktig for å få dette til, mener Ines, men heller den positive energien som oppstår mellom henne og menneskene hun fotograferer. Denne spesielle kreative spenningen får frem en naturlig, uhemmet, dyp og ofte umerkelig skjønnhet i motivet. Mottoet hennes er:

Alt har sin skjønnhet
men ikke alle kan se det

Karrieren som fotograf ble til av helt personlige årsaker: Ines fikk en svulstdiagnose i en alder av 23 år. Den daværende flyvertinnen bestemte seg for å gi livet en ny mening og bare gjøre ting som ville gi henne glede. Etter at hun ble frisk, begynte hun på Prager fotoskole og deltok på en rekke internasjonale workshops. Siden da har hun jobbet som fotograf.

I tillegg til portrett, beauty og motefotografi jobber hun mye med barn. Sistnevnte er noe av det hun setter høyest, men det å vinne barns hjerter og fange deres følelser og glede, er også svært krevende.

ines-thomsen.com

Foto: Ines Thomsen

Fotografi 2019 arrangeres 7.–9. april 2019 på Union Scene i Drammen. Følg med på denne siden for mer informasjon om arrangementet og påmelding: fotografforbundet.no/hendelse/fotografi-2019/