Landsmøtet 2018: Ari Magg

Ari Magg
Foto: Ari Magg

Det siste tiåret har islandske Ari Magg vært en av hjemlandets ledende reklamefotografer. Møt ham på Landsmøtet 2018.

Ari Magg er født på Island, og som de fleste som arbeider med visuell kunst, er han påvirket av sine røtter. Hans karakteristiske stil og visjoner er en refleksjon av det unike miljøet i nord.

Ari Magg var bare 19 år da han startet som fotograf etter å ha lært de tekniske ferdighetene fra sin far, som også er fotograf. Ari Maggs tydelige talent ble fort oppdaget og de siste tiårene har han blitt den ledende reklamefotografen på Island.

Yrkesmessig har han ofte arbeidet i nært samarbeid med byråer for å skape en unik visjon for klienten. De inkluderer Motorola, General Electric, Campell, William Gant and sons, Bank of Iceland, Icelandair for å nevne noen. Ari Magg leverer også redaksjonelle fotoserier for forskjellige internasjonale magasiner som Monocle, Time Magazine, Wallpaper, The Sunday Times og Observer Magazine.

Ari Magg har holdt foredrag, seminarer og hatt utstillinger i Europa og USA. Aris arbeid er blitt påskjønnet med mange utmerkelser for sine fremragende presentasjoner innen fotografi. Han har mottatt The European EPICA Award to ganger for sitt arbeid.

Ari Magg driver studioet og produksjonsselskapet, Magg, i Reykjavik sentrum, men deler sin tid mellom Reykjavik og New York.

Foredraget er på engelsk.

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Se mer av hans arbeid på arimagg.com

Norges Fotografforbunds Landsmøte 2018 foregår 8.–11. april 2018 på Hell utenfor Trondheim. Program og påmelding er nå klart, les mer på arrangementets egen side i kalenderen.