Malou Reedorf til Stavanger

Malou Reedorf (25) er en ung og spennende dansk fotograf. I april kommer hun til Landsmøtet 2016.

Malou Redorf
Foto: Malou Reedorf

Malou Reedorf jobber fra både Danmark og Italia og har kunder fra hele Europa. Til tross for sin unge alder har hun vunnet en rekke titler og utmerkelser. Blant annet ble hun kåret til Årets Fotograf 2015 av Dansk Fotografisk Forening.

I sitt studio nær motehovedstaden Milano og midt i sentrum av Danmark, i Odense, skaper hun eventyr, fantasi og mote.

Malou elsker å kombinere en minimalistisk nordisk design med en ekstravagant og fargerik stil. Hun har ingen begrensninger på hva som er realistisk å få til og foretrekker å ha kontroll over hele prosessen, fra idé og planlegging til fotografering og redigering.

Konseptet hun jobber med kaller hun FierceOgraphy, beskrevet som «Fashion for enkeltpersoner», hvor kvinner som ønsker det skal få være modell for en dag. I konseptet tar hun i bruk vill sminke, designerkjoler og en bestemt måte å redigere bildene på. Hennes stil kombinerer fotografering med en utdannelse som kreativ make-up artist og en universitetsutdanning som biomedisinsk forsker. Lidenskapen for mennesker og den menneskelige kroppen er noe av det som gjør bildene spesielle.

Under LM2016 i Stavanger har du mulighet til å oppleve Malou, både som foredragsholder og på NFF Masterclass!

Se flere av hennes bilder på reedorf.com

Her kan du se hele programmet for Landsmøtet 2016 og få mer informasjon om påmelding

Denne bildekrusellen krever javaskript.