Agnete Brun til Landsmøtet

Agnete Brun regnes som en av Norges aller beste portrettfotografer. I april gjester hun Landsmøtet 2016!

E3psQ4owW9hDYRgxAbpCIVjrNBzBAQqAizUwOdBiqQY,wlHaUm3hxB7gGS-du4a-kwiwSHQ7DqS9mDiSS88_yzU,ly9unhXSMjeKpw2iIlIydhPWpcJEnP0cQOV6BMwLTDE,w_J6aD07h-x_ZrhAhsABM-jGVoPAmX-tRoIMBpkZfwk
Foto: Selvportrett

Siden starten av Dagbladets Magasinet i 1999, har Agnetes legendariske portretter beveget oss, imponert oss og fascinert oss.

Agnete Brun ble tildelt Fotografiprisen, Norges Fotografforbunds hederspris, i 2001.

Gjennom jobben i Dagbladet Magasinet har hun fotografert det som kan krype og gå i Norges kjendisverden, og da gjerne opp til flere ganger. Hun har fått Åge Hareide til å skrive «heia» i pannen, satt et forstørrelsesglass over munnen til Jan Fredrik Karlsen og hun har fått med seg Erik Bye ned i en mørk kjeller for å sitte på en kasse. Hvordan i all verden får hun til alt dette?

Agnete jobber mye på impuls og det handler om å se.

Videre har hun streng regi under selve fotograferingen, særlig de gangene hun er helt klar på hva hun er ute etter.

Siden Agnete Brun jobber i pressen er manipulering i Photoshop strengt forbudt. Kan det ikke gjøres i et mørkerom, så skal det heller ikke gjøres i Photoshop. Så hvordan får hun da en modell til å sveve? Eller til å smelte sammen med bakgrunnen?

Hør Agnetes historie og lær noen tips & triks under NFFs LM2016 i Stavanger!

Mer om Agnete Brun på agnete.brun.no

Her kan du se hele programmet for Landsmøtet 2016 og få mer informasjon om påmelding

Agnete Brun - 004
Foto: Agnete Brun