FOTOGRAFI 2015

logo_Fotografi 2015_farger

Norges Fotografforbund ønsker velkommen til Fotografi 2015 på Union Scene i Drammen. Vi gjentar suksessen fra 2013.

20141209-Truls-200x200-_DSC1507-Edit
Foto: Veronika Ask Stuksrud

Velkommen til Drammen !
Andre helgen i april braker det løs med «Fotografi 2015» i Drammen og forventningene er høye etter vårt fantastiske arrangement der i 2013.
Arrangementskomitéen har gjort grundig forarbeid omkring medlemmenes ønsker, og har satt sammen et program som det oser kvalitet av.
Hotellet og Drammens spisesteder er forberedt til storinnrykk, og Union Scene er enda bedre disponert enn forrige gang.
Foredragsholderne er allerede presentert litt etter litt på FB, enda grundigere her på siden og vi gleder oss stort. Nytt av året er MasterClass eksklusivt for NFF-medlemmene, et opplegg som vi også har store forventninger til.
Parallelt med MasterClass kjører vi «Forbundets Forum» søndag ettermiddag.
Premieutdeling for Landskonkurransen skjer søndag kveld.
Leverandørene har lovet oss sin tilstedeværelse, og er blitt tildelt rikelig med tid og plass.

Alt ligger med andre ord til rette for superflotte dager i Drammen i april, men forutsetningen er at dere medlemmer stiller opp og utgjør kronen på verket !
Vi treffes i Drammen !

Truls  Løtvedt, leder NFF

Vi skal igjen bo på Comfort Hotel Union Brygge som ligger vegg i vegg med Union Scene. I 2013 var vi tilsammen 200 deltakere noe som helt sikkert skyldtes et knallgodt program og lave priser. Dette skal vi selvsagt matche og forhåpentligvis overgå. Under finner dere detaljert program, omtale og bilder av de enkelte foredragsholderne og påmeldingsknapp! Husk at deltakeravgiften er lavere for alle som melder seg på innen 31. januar 2015, så ikke nøl, meld deg på i dag!

Meld deg på her!

Se liste over påmeldte her!

Se videosnutt fra Fotografi 2013 her!

Priser:

Deltakeravgift :

Medlemmer NFF/NRF/IFF   kr. 1950,-
Lærlinger / studenter              kr.   700,-
Ledsagere                                 kr.   400,-
Ikke medlemmer                      kr. 3000,-
Middagsbuffé mandag           kr.   275,-
MasterClass, Kevin Wilson    kr.   500,- Kun for NFF-medlemmer.

Deilig middagsbuffé mandag kveld på Union Scene med musikalske overraskelser!

Hotellpriser Comfort Hotell Union Brygge:

Søndag 12. – mandag 13. april: Enkeltrom kr. 679,-. Dobbeltrom kr. 679,-(for 2 personer)
Mandag 13. – tirsdag 14. april: Enkeltrom kr. 890,-. Dobbeltrom kr. 1090,-(for 2 personer)
alle priser inkl. frokost

rollup_fotografi2015_drammen-mail

Kevin Wilson

Workshop/Masterclass
Fra Dorset i Storbritannia kommer en av de mest premierte fotografene i Europa.
Han er blandt annet den eneste fotografen som har oppnådd to “fellowships” i løpet av den 108 år lange historien til British Institute of Professional Photography.
Dette er med andre ord en mann med mye kunnskap fra ulike felt innen vårt fag.
Wilson jobber bare med eksisterende lys og er kjent både som bryllups‐ og portrettfotograf i inn og utland.
I fjor stiftet mange av dere bekjentskap med han under workshopen på Landsmøtet i Strømstad – og mange ønsket å få han tilbake og lære mer!
I år introduserer vi NFF Masterclass på Fotografi 2015. En NFF Masterclass er KUN forbeholdt NFF`s medlemmer! Her vil det kun være 30 plasser – så de første som melder seg på – får plass.. De 30 plassene vil bli fordelt på 2 økter à 90 minutter med 15 personer i hver. Så her har dere en unik mulighet til å lære mye av Kevin, på dette som da nesten blir en del 2 av Strømstad..
I tillegg til Workshopen, vil Kevin holde et foredrag på mandagen hvor han også vil vise bilder fra søndagens Masterclass. Se mer her: http://www.kevinwilson.co.uk/index.html

FotografChristinEide-MegChristin Eide

Årets Fotograf 2014 i NFF`s Landskonkurranse
2 barns mamma og fotograf – deltids drømmer og heltids fotograf! Christin Eide startet opprinnelig som grafisk designer, men det er innen fotografi hennes lidenskap ligger. Hun har jobbet som fotograf siden 2008 og har allerede vunnet mange priser for sitt arbeid. Christin driver sitt studio i Bergen, men reiser gjerne verden rundt på jakten etter de magiske øyeblikkene. På Fotgrafi 2015, forteller Christin sin historie. Hva sendte henne i retningen av fotografi, Hvordan hennes situasjon har formet henne underveis og frem til den hun er i dag. Hun vil fortelle litt om hvordan hun går frem for å oppnå de spontane og ekte øyeblikkene. Og vi får selvsagt se flere av hennes vakre bilder.
Se mer her: http://www.christineide.com

mile-jon-157Jon Mihle!

Jon Mihle jobber med installasjoner, performance og samarbeider gjerne med dansere, billekunstnere og musikere. Han har jobbet med en rekke større og mindre prosjekter de siste 20 årene. Jon har også arbeidet mye med figurteater og teater og har reist verden rundt med sine produksjoner. Jon startet Scenerommet i Vestfossen og har drevet stedet i 10 år. Jon ledet også etableringen av Arena Vestfossen, 5000 m2 med samtidskunst.
Jon er i daglig leder på Portåsen – Wildenveys rike, www.portaasen.no
Jon byr på inspirerende og friske betraktninger om vår hverdag som profesjonelle fotografer med eksempler fra mange som har valgt å spare penger på feil område. Med sin bakgrunn kan han gi oss mange gode tips om å fremstå som profesjonelle.

10346516_10205529957633343_1377312668628138920_nHelle Hagen

2 barns mor, godt gift og heltids fotograf. Helle Hagen har i år 20 årsjubileum som veletablert fotograf i Horten. Helle har vunnet et stort antall priser for sitt arbeid, og nylig har hun blitt tildelt midler fra Norske Fagfotografers Fond til å lage en bok og en utstilling kalt «Kvinner er kvinner best» Hun finner fortsatt stor glede i sitt arbeid og ser lyst på fremtiden som fotograf. Hun jobber jevnt og trutt med de daglige jobbene og utfordringene vi som portrettfotografer har, og hun er proppfull av energi, ideer og prosjekter hun vil dele med oss. Dette foredrag bør du nok ikke gå glipp av!
Se mer her: http://www.hellekhagen.no

matsochkithMats og Kith Landerberg

Kurs i salg/markedsføring står høyt på NFF medlemmers ønskeliste – så det er med glede vi presenterer Mats & Kith Landerberg fra Sverige!
I 25 år har de jobbet sammen, Mats og Kith – ektepar og arbeidskamerater.
I sitt studio i Ängelholm i syd-Sverige har de bygget opp sitt varemerke og skapt strategier for å få verdens lykkeligste kunder! Mats startet sin fotografbane som lærling, da han var 15 år. Som 18-åring tok han svennebrev og noen år senere Mesterbrev både i portrettfotografi og reklamefotografi. Mats har i den svenske Landskonkurransen mottatt medaljer hvert år siden 1995, nå senest gullmedalje i 2014. De har siden 2008 holdt kurset «Inspirationsdagar» og til nå har 160 norske og svenske fotografer lært å drive «business» av disse sprudlende svenskene. De serverer en «hurtig-versjon» av sitt 3 dages kurs for oss, med alle de viktigste høydepunktene innen kundebehandling/salg/markedsføring. Om du vil vite mer – gå inn på www.landerberg.com

Herodes Falsk_Herodes Falsk – Menneskets beste venn er et smil

Bevisstgjøring av naturlige egenskaper for å oppnå gode resultater!
Et morsomt og viktig foredrag som gir påminnelser i form av erfaringskunnskap: Ting du enten bare kan lære gjennom et langt liv – eller fra en mentor.
Foredraget er bygget på følgende hovedpunkter, godt blandet med morsomme anekdoter fra et spennende showbizliv:
Gode relasjoner er like viktig som gode produkter.
Mersalg – kommunikasjon – kundeservice: Alle sier det er viktig, men det er tomme ord hvis ikke folk skjønner hva det er. Herodes får folk til å forstå hva som er deres sterke og svake sider – og hvor lett det er å bli bedre.
Foredraget har endret holdninger i hele avdelinger – alle har noe å lære fordi det er så enkelt – så rett fra levra!
Etter 30 år på toppen av showbiz har Herodes vist en stayerevne få andre kan vise til. I dag er han en seriøs leverandør av erfaringskunnskap til bedrifter. Alle kan lære noe av hans dyrkjøpte erfaringer med kunder og mersalg.
La en levende legende fortelle ansatte hvordan de kan bli: Bedre på jobb – med et smil om munnen. At de selv har ansvar for trivsel på arbeidsplassen. Forstå hvor lett det er å bli bedre ovenfor kunder og kollegaer. Suksessen alle kan lære og bli underholdt av!
ERFARINGSKUNNSKAP OG INDRE MOTIVASJON
Les mer her: http://www.falskforedrag.no/herodes.htmlhttp://falsk.no/blogg/http://no.wikipedia.org/wiki/Herodes_Falsk

JA AasenJohn Andre Aasen

Fra opptak til ferdig produkt.

John Andre Aasen er en av de mer spennende norske fotografene for tiden. Han har en allsidighet og bredde som kan misunnes av noen og enhver. Siden 2007 har John Andre mottatt flere premieringer i konkurranser og han hevder seg i toppen hvert år i NFF`s Landskonkurranse.

På Fotografi 2015 vil du få et nært innblikk i hvordan John Andre jobber. Han vil demonstrere alt fra lys, posering, opptaks-teknikk, etterbehandling og ferdigstillelse av bilder. Han vil fotografere live fra scenen med modell – så her kan du benke deg på første rad og sitte klar med notatblokka! Les mer her: http://www.phokus.no

Meld deg på her!